22. september 2009

Den anden lille hemmelighed..

.. er nu færdig. En ”lillesøsterkjole” til en sød, krølhåret lille tøs, som lige er blevet 3 år. Hun er godt nok ikke lillesøster og egentlig er det vel heller ikke en kjole, snarere en tunika, men fin er den nu blevet alligevel.
Faktaboks:
Design: Tora Frøseth
Garn: Geilsk tynd uld, rester fra mit Topstykke. Tvinni, rester fra min Snowdrop.
Forbrug: 77 gr. + to fimo-lers-knappe-blomster
Pinde:
Ændringer: Jeg har regnet og regeret så den er endt ud i en str. ca. 3 år. Ikke svært i øvrigt. Grunddesignet er jo gennemført og i orden, så selv ikke-matematikere, som jeg, kan finde ud af den del. :-)Tog lidt ekstra masker op midtfor og midtbag for at give den lidt feminin rynk.
Hit eller Skidt: Det er et kæmpehit i den forstand, at den er lavet totalt af rester. Selv knapperne var nogle jeg fandt i en æske. Derudover er jeg sikker på at min skønne ”næsten-Guddatter” med de rødblonde krøller vil se superdejlig ud i de her grønne nuancer til vinter. :-)

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Grønne nuancer..
hehe... de er da blå ;)

Anonym sagde ...

ps. men stadig meget sød.
Heldig lille frøken

Ulla sagde ...

Den er fiiiiiin!
- og så er det jo en ekstra bonus, at det er lagervarer

Helle : sagde ...

Ej hvor er den sød !

Jette sagde ...

Oh ja, den har jeg også gemt opskriften på, hvis der skulle komme en lille pige at lave den til. Den er bare rigtig fin i de farver du har lavet den. Kommer du på næste torsdag, havde noget med til dig sidste gang, ellers sender jeg det pr. mail til dig??

Marlene T. sagde ...

tak for søde kommentarer om min GRØNNE lillesøsterkjole! :-) Farven afhænger nok af øjnene der ser og i mine (og ikke på skærmen) er den grøn...

Anonym sagde ...

At dine grønne farver er blå på min skærm... er netop et godt eksembel på hvor svært det er at købe garn på nettet. Jeg har haft flere dårlige oplevelser på den konto. Har dog været klog nok til at købe garnkort nu, så der kommer lige den farve jeg ønskede mig ;)
Strik du bare kjolen i blå også, den er smuk ;)

Gitte sagde ...

Den er så fin ;-)

Og herligt at få brugt rester.

Lise (fru Kvist) sagde ...

Hvor var det en god idé at blæse den op! Måske man også kunne regne om til 5 år? Den er sød - og gråblå hos mig!

Glæder mig til vi ses torsdag!

Anonym sagde ...

Hej hej. Den ER bare super sød den lille grønne/blå tunika. Og den klæ'r modtageren rigtigt godt.
Tusind tak for den, Marlene :-)
Kærlig hilsen krøltoppens mor.