9. oktober 2007

Så er det vist på tide...

...med et livstegn her fra mig!!
Og det bliver med et bevis på, at min første Snowdrop rent faktisk er færdig. Den har også været på et par gange - og jeg er vild med den. Okay; 2 indsigelser: den er for varm (endnu) og ærmehullerne er lidt for stramme.
Egentlig ikke nødvendigt med en Faktaboks, da denne model jo så rigeligt er set/lavet/brugt i blog-land, men her kommer den nu alligevel:
Design: Amimono; Helga Isager
Garn: Tvinni grøn (fv. 37), kid mohair lysegrøn
Forbrug: 83 g tvinni + 53 g kid mohair i str. (godt og vel) L
Pinde: rundp. 4 + 6
Ændringer: Slog 147 m op for at få en lidt større str. Den oprindelige hedder jo M/L og det mente jeg var lige optimistisk nok til mig. Lavede også ærmeåbningerne lidt større, men de kunne nu godt ha' fået en tand mere. Det ved jeg så til næste gang.
Hvilket fører til: Hit eller Skidt: For det er jeg sikker på, at der bliver.. En snowdrop mere altså. Den er jo bare supersød. Og så det der med at man slår op; strikke, strikke, strikke, lukker af og så er der bare lige 2 snore at hæfte og vupti - så har man da en bluse!! Genialt!! :-)
Det skrider også fremad med "hindbærrene" til Helena. Mangler de sidste par cm eller 4 og så er den faktisk færdig. Og så er det, at jeg ikke rigtigt ved, hvad der skal på pindene derefter!! Har sådan set garn liggende til både det ene og det andet. Kan være der må en afstemning igang som til biograffilmen der også! ;-)
Indimellem "snowdrop" og "hindbær" er det, som nævnt, blevet til et hæklet/strikket sjal. Mere om det næste gang...
Ellers ser vi jo frem til nogle feriedage i næste uge. Efterårsferie til ungerne. Jeg har fri mandag og tirsdag. Der skal hygges igennem... Vi har i hvertfald planlagt en bif-tur, men kan ikke helt blive enige om filmen. Der stemmes om disse 2....og vi endnu ikke nået til en afgørelse! Det ligger dog fast, at det kun er pigerne og jeg der tager i biffen. Christian får lov at hygge sig med farfar og farmor imens... Jeg kan også høre, at en tur herind presser sig på, men det bliver for deres egne lommepenge!! - Tirsdag, i løbet af dagen, tager pigerne så til Skagen med farfar og farmor, mens Christian og jeg bliver hjemme. Jeg skal jo desværre lige arbejde lidt og han skal i børnehave, men så har vi hyggetid om eftermiddagen/aftenen "uden pigerne", som han pointerer.. ;-)

Ingen kommentarer: