14. oktober 2007

Dejlig efterårsdag

tilbragt i Odense Zoo sammen med søster, svoger og niece. Vi havde pakket madkurven, kaffen og det gode humør - og så fik vi alle en på opleveren. Der var rigtig mange mennesker; det gode vejr var en af grundene, men også fordi ham her var på scenen. Ungerne syntes det var sjovt og fik tilmed en snak og en autograf bagefter. :-)

Behøver nu ellers ikke ta' i zoo for at se "store dyr": Denne bor i vores entré. Uuuuhhh, jeg er dælme ikke sej, når det kommer dertil. For hulen altså. Så hvis jeg er alene hjemme, får den lov at sidde ubemærket... og ellers får jeg en af børnene til at snuppe den. Total u-cool mor!! hi-hi. Det er faktisk min søsters skyld... ja, det er så... nemlig! Da vi var små/yngre, plejede hun at jagte mig rundt i hele huset med en edderkop i hånden og jeg hylede og skreg jo som en gal. Jeg kan slet, slet ikke ha' dem. Og når de så bliver så store som ham her ved siden af med hår på tænderne og kommer trampende henover gulvet og op ad væggene - ja så er jeg skredet... !!!

Så var der jo lige noget med et sjal. Det er afsendt (og modtaget med tak) af min veninde. En gave i utide, fordi hun bare er så sød og fordi hun har fået nyt arbejde. ;-)
Fakta:
Design: Mit helt eget, hvis man kan kalde det et design. Det er lavet, som jeg tænkte; hen ad vejen. Først hæklet og siden en strikket flæsekant.
Garn: "Note Twist" fra Bilka. 81% acryl/19% uld. Gammelrosa/sand/råhvid-meleret.
Forbrug: 134 g.
Hæklenål/pinde: nål 8 og rundp. 7 (80 cm)
Glemte at måle det, men det blev lidt til den lille side.
Hit eller skidt: Modtageren melder ud, at hun er ganske tilfreds og har piftet en "100 år gammel frakke" op med det... - Hæklede først en stor trekant af en masse luft- og fm. Var ikke helt tilfreds og tænkte, at en strikket flæse med lidt huller og noget var ok. Og sådan blev det...
Ellers er hindbær færdig. Vil dog gerne ha' et billede af den unge dame i nederdelen, så det får vente med en historie om den.
Er derudover gået i gang med en slipover med snonings-ugler til Christian. Et "gammelt indkøb" herfra som jeg lige kom i tanker om, den anden dag. Og så er jeg da forresten også startet på en ny hue til ham. Den er nu kun lige kommet på pindene, så måske er det egentlig lidt snyd at den står på listen... hehe...
I morgen nyder vi jo så den første "rigtige" feriedag, hvor der er planlagt biograftur og lidt shopping. ("Ratatouille" vandt lodtrækningen, så den sætter vi os i de bløde, røde sæder og ser kl. 12:30) Fortsat god efterårsferie derude!!!


1 kommentar:

Anonym sagde ...

Uha den var styg, altså edderkoppen. Hader selv edderkopper, men kan godt slå dem ihjel selv hvis der ikke er nogen i nærheden der kan, men ad..

Hilsen Gitte