23. februar 2009

Mission Topstykke gennemført!

(med schwung og det hele... :-) Den store datter har fotograferet) Så blev mit skønne topstykke færdig. Onsdag aften blev sidste ender hæftet og så ellers i ”den store slughals” på uldprogrammet. (Tak Britt; du gav mig lige det sidste puf, så jeg turde.. :-)) Den har stort set hængt på mig siden…
Faktaboks:
Design:
Geilsk
Garn: Geilsk uld, fv. 02 (lyseblå iflg. farvekortet; syn's mere den er grønlig..)
Forbrug: 218 g. til str. L
Pinde:
Ændringer: Ingen, men pga. min ringe højde er den mere kjole end tunika til mig – det var også hensigten, så ingen brok dér!
Hit eller skidt: Den er da bar’ dæjlig!!! Som det vist er nævnt et par gange her og andre steder, er den lidt en dræber at strikke, men resultatet er jeg ovenud tilfreds med. Har fået rigtig mange roser og positive tilkendegivelser, så min egen lorenhed over, om den nu var for ”ventekjole-agtig” har jeg pakket væk! :-) Det er et hit. Den geilske uld er også i særklasse synes jeg. Er blevet så lækker efter en vask. – Havde lidt start-vanskeligheder med modellen. Der var lige det der med at lade være med at læse opskriften, men bare gøre den…

De sidste feriedage blev brugt i den forgangne uge. (Har en ½ dag tilbage inden 1. maj...) Torsdag og fredag havde jeg fri sammen med børnene. Ja, her på Fyn har vi jo vinterferie i uge 8. Torsdagen gik med en masse rengøring og madlavning, da jeg havde inviteret mine søde kolleger på huskig, spisning og hygge. Vi i gang med en uofficiel runde til hinanden; bare for hyggens skyld og for at se hvor vi slår vores folder, når vi ikke arbejder. Turen var så nået til mig og vi var 10 + 4 børn. Det var bare en rigtig skøn aften.
Fredag havde manden fået lov at komme hjem sådan lidt ekstraordinært, så vi tog turen til "slaraffenland" sammen med moster A. og niecerne. Top-hyggeligt, men pyhhh for en larm der var. Hele dagen gik med karruselture, slikspisning, radiobilkørsel, cirkus og hoppeborgshopning. Onkel J. kunne ikke komme med, men stod så til gengæld med stegt flæsk og persillesovs, da vi kom tilbage. Rigtig go' deal! :-)

Torsdag formiddag blev også brugt på, at få kattemissen en tur til neutralisering hos dyrlægen. Det var en noget stakkels husløve vi fik hjem igen. Øv, hvor bliver man groggy af sådan en gang bedøvelse! Men 2 dage i lidt lavere gear og så er man back on track igen. Fræk og i vigør som altid. Tror ikke han har opdaget at vi har "umandig-gjort" ham.. ;-)

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Piiiiiiiiiiiiiiifffffffffffffftt
I klæder hinanden.

Vil du låne nogle feriedag, jeg har vist et par uger, jeg ikke får brugt.

Marlene T. sagde ...

@ Ulla, mange tak.. *rødme* :-) og ja tak, send bare en uge herover til mig!

Lise sagde ...

Superflot, Marlene! Jeg har haft det sådan lidt skal/skal ikke med den model, men nu er jeg vist overbevist! Ligner noget man kan strikke til tv-kigning, lektielæsning mm., når man altså lige har klaret ærmerne.

Helle : sagde ...

Ej hvor er den flot til dig, jeg bliver helt missundelig. Tror jeg skal tabe mig lidt inden jeg tager min i brug, men nu må vi se når den er vasket.

Anonym sagde ...

Tillykke med den!! Dem er supergod til dig. Og godt du kastede dig ud i at vaske i maskinen....nu er det slut med det håndvaskeri, ikk...
KH,
Britt

Jette sagde ...

Wauuuuw, hvor den klæder dig godt, og øv du er færdig før mig, men det kan da være at vi får den på samtidig senere på sæsonen, hvis jeg altså tager mig sammen. Den er bare blevet så god til dig.

Tine sagde ...

Hvor er den altså bare blevet flot!!!
Godt at du holdt ud.

Marlene T. sagde ...

1000 tak for alle de rosende ord. Bliver mere og mere glad for mit topstykke.. :-)

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Den er blevet rigtig flot (jeg synes i øvrigt heller ikke, farven er særlig blå).

Må man være så indiskret at spørge, hvor høj du er? Jeg har den nemlig på pindene til min søster (og vil gerne have en selv også - hvis jeg orker en til), men vi er også så'en lidt "underhøje"...;o)

KH Tina

Anonym sagde ...

Jeg synes, dine betragtning omkring Topstykket lyder meget som mine! :o) den hang også på mig konstant lige efter færdiggørelsen, efter at jeg havde turdet smide den i vaskemaskinen, men den kunne dog egentlig trænge til en omgang mere i håb om, at den ville krybe/filte bare en aaaanelse, for den ER altså ret stor i størrelsen. Ikke desto mindre er den fed og skøn, og den klæder dig og rigtigt mange andre kropsformer. Jeg selv er 166 "høj" og den er også mere tunika end top til mig...