23. december 2008

Juletræet med sin pynt..

..er det ikke sikkert vi får lov at se i år. Et medlem af familien mener nemlig, at det skal daskes til, klatres i og rystes - grundigt. Lys og holdere fløj om ørene på os og først i eftermiddag har jeg fået det pyntet færdigt!! Eksperter fortæller mig, at det er en af de ekstra glæder med en killing i huset... ;-) Bertram har ellers fået mange sprøjt med vandpistolen, men nej, det er simpelthen for spændende med sådan et stort kradsetræ i stuen!

Det blev ellers til en lidt tidligere juleferie end først planlagt. Mandag formiddag ringede de fra skolen, at mellemstebarnet var kommet til skade. Hun var drønet ind i en lygtepæl med panden først og havde fået en ordentlig bule og var skidt tilpas. Så mig afsted fra arbejde for at hente hende. Fra de ringede til mig og til jeg ankom var hun blevet værre og værre, så jeg ringede til lægen og fik en akuttid til hende. Vi skyndte os derned og var kun lige kommet inden for døren, så kastede hun op. Lægen mente at det var en "mini"-hjernerystelse, så der blev ordineret ro på og et minimum af stimuli i form af tv, støj osv. et døgns tid. Lille pus! Hun var ikke mange sure sild værd. Hun bad selv om at få slukket tv'et efter 5 minutter lidt senere på dagen - så hun var sløj!! Jeg fik ikke så meget søvn i nat. Hun lå inde ved siden af mig, og jeg havde hele tiden et øre på hende. Bare lige for en sikkerheds skyld.. - Idag går det meget bedre. Hun har holdt sig rimeligt i ro og har fået lidt farve i kinderne igen. - Sikke noget. Hun var meget nervøs for, om nu hun kunne danse med om træet i morgen... At dømme efter støjniveauet de tre unger imellem her sidst på eftermiddagen, tror jeg ikke det bliver et problem.

Der speed-strikkes. Er lige straks i mål med poncho'en til storesøster. Det er jo sådan set også lige op over... Den skal nu nok blive færdig i aften. Mangler kun 3/4-dele af det sidste nøgle. Bliver så bare pakket ind og må skylles op senere! Det er ligesom i skolen; dansk stil blev også altid skrevet i sidste øjeblik. Jeg skal åbenbart presses lidt for at præstere! :-)

2 kommentarer:

Helle : sagde ...

Håber i alle får en rigtig dejlig jul, hvor er den bare sød den lille kat :-)

Tine sagde ...

Sikke da en forskrækkelse.
Godt at hun har det bedre.
Jeg håber at i havde en rigtig god juleaften, med et juletræ med pynt :-)