3. december 2008

Stadig i limbo..

..men det går. Og mange, mange tak for søde og velmente kommentarer. Det er jeg glad for!

Føles rigtigt at have taget en time-out. Får gjort noget godt for mig selv og får fyldt lidt op påpositiv-o-meteret. Har også fået lavet nogle tiltag frem i mod noget job-søgning, men stadig kun på et meget lavt plan. Det er helt klart et område hvor motivationen skal være i top...


Kan dog vise lidt færdig strik frem. Nemlig denne julegave til mellemste-barnet (hun kigger jo ikke med her, så det skulle være sikkert nok. Har lånt niecen som model..):
Fakta:
Design: Poncho fra denne bog er brugt som grundmodel og så er der ellers regnet og regeret lidt frem og tilbage for at ende op med dette resultat. Denne skal passe en ikke så stor 8-årig, og har et vingefang på 69 cm og en længde midt for på 44 cm. Kanterne er strikket i perlestrik og resten i alm. glat.
Garn: et eller andet lilla/råhvid/bordeaux flamé-uldblanding, købt som ponchokit engang i Netto...(mærket er forsvundet)
Forbrug: 174 g. til str. 8 år.
Pinde: rundp. 6
Ændringer: se pkt. 1.
Hit eller skidt: Det vil vise sig. Men jeg satser på et hit. Der er i hvert fald blevet sunget om en poncho i lang, lang tid. Og det skulle vel at mærke være en uden frynser og hjemmelavet af mor!
En anden poncho er på vej til storesøster....
Er i øvrigt blevet færdig med julegaveindkøbene idag. Skønt!! Så er det kun det sidste hjemmenørklede og lidt indpakning der mangler på den konto.
Min juleoppyntning af hjemmet druknede lidt i sidste uges kedelige afslutning, så det er der altså ikke meget af her på matriklen. Måske jeg skulle hygge mig lidt med det i morgen... Prøve at finde en stemning frem; dryppe lidt mere på positiv-o-meteret! :-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Marlene
Dit sidste indlæg var ikke røget ind på lystavlen hos mig, men hold modet oppe - du skal nok finde noget nyt. Kan godt sætte mig ind i tankerne om at skulle ud og sælge sig selv på markedet, pyhh.
Ses vi på Badstuen i aften og kan jeg mon kende dig? Jeg glemte helt at beundre ponchoen, den ville min yngsteøgle også elske.
Lise (fru Kvist)

Tine sagde ...

Det er vel nok en dejlig julegave, du ar fået lavet der.
Håber ogås at du når den anden, så der ikke bliver ballade :-)

Godt at høre at du er ved godt mod, ovenpå de sidste udmelding.

Julepyntningen skal du nok nå :-)