1. april 2008

Hængeparti..


..Der var vist nok noget med en forsinket julegave til svigermor, som endnu ikke er blevet fremvist eller beskrevet her på kanalen. Så uden yderligere omsvøb:
Design: Drops
Garn: ”Eskimo” 100% ren ny uld, fra Garnstudio, farve 8 (rød)
Forbrug: 868 g til str. XXL (ca. 1½ nøgle mindre end opskriften angiver..)
Pinde: Bambus str. 8 + Addi rundp. 8
Ændringer: Lidt mindre krave, ellers ingen
Hit eller skidt: Iflg. modtageren er den meget varm, men rigtig god at putte sig i. Pasformen er også god.
So there...

Selvom det ligenu står ned i stænger her hvor vi befinder os, så er det godt nok dejligt at se ud ad vinduet og det stadig er lyst! Hvert år er der lige lidt tilvænning, selvom det jo kun drejer sig om en sølle time, så kan det alligevel lave lidt kuk i soveriet her på matriklen... I weekenden blev trampolinen gen-monteret til 3 hoppe-loppers store glæde. Jeg havde insisteret på, at frosten skulle være væk inden vi gjorde det og efter en hel solskins-søndag, var det umuligt at holde dem hen mere. Der er allerede tilbragt timer derude... Det er 3. sæson med sådan et instrument i på græsplænen og den er altså stadig populær. Vi har ikke sikkerhedsnet (skriiiig!!!), men 7-9-13 har der ikke været alvorlige skader forbundet med hopperiet endnu.

Idag, hvor jeg drønede lidt rundt her, har jeg irriteret mig voldsomt over, at jeg ikke kan strikke strømper. For hulan da, hvor svært kan det være, ikke? Men jeg har altså ikke fundet de vises sten på den front. Der bliver bare altid huller i hælområdet. Har prøvet flere forskellige udgaver, men nej... Det er jeg bare ikke god til. Og når man sådan ser rundt omkring hvad der kan frembringes på sokkefronten, så bliver jeg måske lige pludselig en dag nødt til simpelthen at få det lært. Sådan helt rigtigt!! Momse vil jo ikke altid være her og være leveringsdygtig i hjemmestrikkede fødder!!! Nu har jeg foreløbig bestilt en pakke hos Fru Bendix, så må vi se hvad der kommer ud af det!

Slukkede I også lyset i lørdags?? Selvom vi ikke bor i en neon-oplyst storby, hvor man rigtig kan se lyseslukker-effekten, havde vi vores egen lille stearinoplyste time lørdag aften. Faktisk ret hyggeligt... Og vi fik en snak på børneplan om det med klimaet osv.

Ligenu vil jeg så slukke pc'en og tænde for smørekniven. Morgendagens madration skal udarbejdes..

Ingen kommentarer: