21. juni 2010

I dag..

..hvor solen kun er glimtvis fremme og vinden faktisk er kold, kan man vel godt vise lidt flere uldne ofo'er.

En af dem, der har været rigtig meget brugt og værdsat i vinter er denne:
Fakta:
Design: Design-club.dk
Garn: 4-trådet 100% uld fra Henrichsens Uldspinderi, fv. mørk lilla (undskylder igen fotokvaliteten. Farven er meget flottere irl. Aubergine eller i den retning. Ser også temmelig krøllet ud her.... ;-) )
Forbrug: 310 gr. til str. L
Pinde: rundp. 5
Ændringer: -
Hit eller skidt: Helt klart et hit. Super enkelt og funktionelt design. Hurtig og sjov at lave. Vendestrik former udskæringen. En enkelt knap og på med kreationen!


Et af de lidt større projekter der er kommet af pindene, startede med et køb af HV . (uge 39/09) Der havde været en konkurrence blandt garnbutikker om at lave nogle nye designs og tre modeller var vist i bladet. Jeg faldt straks for kjolen og gemte den på "harddisken". Så surfede jeg tilfældigvis forbi et rigtig godt tilbud på "Alpaca Silk" fra Hjertegarn og mente, at det lige stod til ønskekjolen. Klik, klik, klik og så lå der 9 skønne ngl til mig.
Fakta:
Design: Birte Knudsen for Kildebjerg Design (minus hp)
Garn: Alpaca Silk, 60% alpaca, 35% merino, 10% silke, fv. 211 nougat
Forbrug: 410 gr. til str XL. 5 små perlemors-blomsterknapper.
Pinde: 3 + 3½
Ændringer: Ja! Opskriften går kun til str. L og jeg havde set en opstrikket model, som i den største str var liiiige lovlig stramtsiddende. Jeg har omregnet modellen så vidden omkring hofter og bryst er forstørret og den hele længde forkortet. Den passer perfekt, hvis jeg selv skal sige det...

Hit eller skidt: Den er så lækker! Skønt, skønt garn. Modellen er smuk og feminin og jeg glæder mig næsten til det igen bliver så koldt man kan have den på - for den er godt nok god at holde varmen i da... :-) (den var ikke færdig før i marts, så jeg har faktisk stort set ikke nået at bruge den).

Der er flere uldne sager fra færdig-bunken, men det bliver næste gang. Ligenu har skyerne lukket solen ud her på Fyn, så jeg skynder mig ud i haven... :-)









4 kommentarer:

Unknown sagde ...

En rigtigt lækker kjole! Kan du ikke afsløre, hvornår opskriften har været i Hendes Verden? Sådan en kunne jeg også godt tænke mig at strikke...

Marlene T. sagde ...

Lone; den var i Hendes Verden i uge 39/2009. Håber du kan finde den et sted.

Tine sagde ...

Hvor er din kjole blevet flot!
Pas nu på hvordan den bliver vasket :-)
Min blev jo desværre lidt lille efter at manden vaskede den!

Boleroen er også rigtig fin.
Det er altid dejligt når man får afsluttet sine projekter :-)

Marlene T. sagde ...

@Tine; ja, jeg så godt dit indlæg om en temmelig krympet kjole. Hvor surt!!! Så jeg skal nok passe godt på min. :-)