23. marts 2010

OFO's 1, 2 & 3

Eller Old Finished Objects, der af gode grunde endnu ikke er vist frem. Men først: 1000, 1000 tak for søde og varmende ”velkommen-tilbag'er”. Rigtig dejligt at blive budt ind igen. :-)

Faktaboks: #1
Design: Tina Vejlø Andersen, Kastaniestrik
Garn: Jamieson’s Spindrift, 100% shetlandsuld. (Købt som kit)
Forbrug: 168 gr. Str. onesize
Pinde: 7
Ændringer: ingen
Strikket til: Mig :-)
Hit eller skidt: Let, hurtigt (jeg lavede det på 4 aftener) og sjovt strikketøj, når man lige ser bort fra, at garnet lugter temmelig meget af spindeolie og fedter fingrene en del. Det færdige arbejde er flot og varmer lige hvor det skal. Glider dog let af skuldrene, men det kunne sikkert fikses med en fast hæklet kant foroven eller noget.

Og så er der også:

Faktaboks: #2
Design: Tante Grøn design
Garn: Fritidsgarn fra Sandnes, fv. turkis (købt på ”halv-pris-udsalg" her)
Forbrug: 155 gr til str. 14 + 3 fimo-fåreknapper
Pinde: 7
Ændringer: Opskriften gik til 12 år, så jeg regnede lidt og fik en ca. str. 14 år
Strikket til: Ældstedatter i julegave
Hit eller skidt: Den blev så alligevel en anelse for stor og lidt uformelig, men er ellers modtaget godt af den store pige. Igen et nemt og hurtigt projekt. Det går lidt igen kan jeg se nu, men mon ikke min stressede hjerne og krop i den periode skal have ”skylden” for den løbebane.

Sidste i denne omgang:
Faktaboks: #3
Design: Tante Grøn design
Garn: Fritidsgarn fra Sandnes, fv. rød (købt på ”halv-pris-udsalg” her)
Forbrug: 140 gr til str. 10 år + 1 knap
Pinde: rundp. 7
Ændringer: ingen
Strikket til: Mellemstedatter i julegave
Hit eller skidt: Det forlyder fra pålidelig kilde (det er så barnet selv), at den er dejlig blød og varm og at hun ”har fået mange komplimenter for den” :-) Så det betegner vi som en succes!

Strikkepindene klirrer/gløder/arbejder, eller hvad man vil kalde det, stadig her hos mig. Dvs. lige p.t. hækler jeg på et blomstertørklæde. ;-)
Sidste weekend var jeg, som mange andre, på messe i Middelfart. Klart en forbedring med skift af lokation fra trange og megavarme haller i Vissenbjerg! Og da jeg samme dag alligevel havde ærinde i kystbyen, var det jo dejlig nemt bagefter at mødes med gode strikke-veninder og lave en hyggelig eftermiddag ud af det.

1 kommentar:

Jette sagde ...

Oh, du kan glæde dig til du har vasket den, for det garn er bare så lækkert blødt når det har været en tur i sæbevand. Og det er en flot model. Og det er pigernes også, søde ser de ud.