24. juni 2010

Det sure æble

Det er af og til nødvendigt at tage en gevaldig bid af det, før man bliver glad og tilfreds.
I dette tilfælde handler det så om, at trevle en hel, færdigstrikket, bluse op og strikke den igen. Bare på en mindre pind! Dét er en rigtig sur bid... Men når min Oliva hænger som en dødkedelig sæk på mig og slet, slet ikke tager sig ud på nogen som helst facon - ja, så lukker man øjnene, tager en dyb indånding..... og rykker tilbage til start.

Så Oliva er påny igang. Nu på p 2½. Det bliver godt. Er jeg sikker på. (Og hvem sagde strikkeprøve??! Jeg hørte ikke noget, vel... ;-) )

Om ikke andet så får jeg da dobbelt strikkeglæde for pengene! :-) Måske man ligefrem, i fald og alt muligt skulle begynde at lave strikkeprøver. Hver gang.

7 kommentarer:

Frujensensunikum sagde ...

Åhh hvor surt..... men som du selv skriver er der kun et at gøre.

Jeg tror de fleste af os gerne vil i gang med selve strikketøjet og derfor ikke altid gider en strikkeprøve.....:(

Godt at du har mod på endnu en Oliva, glæder mig til at se den færdig.

Tine sagde ...

Jeg er helt på din side!
Man kan lige så godt trævle op. Det er simpelthen for tosset at have en bluse (og lækkert garn) liggende som aldrig bliver brugt!

Håber anden gang er lykkens gang, for det er ellers en sød model!

Lise sagde ...

Øv, men som Ruth Sørensen sagde i sit foredrag på sidste strikkefestival: Det kan godt være det har taget mange timer at strikke, men så lang tid tager det jo slet ikke at trævle op! Når man ikke er tilfreds kan man ligeså godt gøre det, pasformen bliver ikke bedre af at se tiden an! Og det ville da være synd for det gode garn, hvis det bare ender i skabet.
Der er noget til dig ovre hos mig....

Lin sagde ...

Hov, det er da det man kan kalde en oekonomisk model i disse krisetider. Go omstrik.

Jette sagde ...

Ja, øv, men det må jo til en gang imellem, siger en der har 2 liggende der skal trævles op..:o((
Men modellen er rigtig sød, har også garn og opskrift liggende til den.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Ja, man kan lige så godt hylle det op først som sidst, for man får det aldrig brugt alligevel.

Hvor er din kjole i forrige indlæg bare blevet flot !

Fynpige sagde ...

Åhhhh...jeg hader når man skal begynde forfra ! Men en trøje som ikke passer og bare ligger i skabet er heller ikke godt ! *SS*