11. maj 2009

Yes we can

Det har længe rumsteret i hovedet på mig at sommerferien nærmede sig. Kom tættere og tættere på, uden vi egentlig rigtig havde nogle konkrete planer og eller ideer til hvad vi kunne tænke os. Et eller andet skulle der ske. Ferie er jo dejligt, men næh, jeg glædede mig egentlig ikke rigtig. Det sætter jo sine naturlige begrænsninger, at skulle feriere som en "amputeret" familie bestående af 1 voksen og tre børn. Inde i mit hoved i hvert fald... Over grænserne var udelukket, sommerhus; arrrhh, ikke helt ideelt, ferielejlighed; hmmm, tjaaaa. Så var der en kvik kollega som foreslog camping. Tænkte straks nej, dét.... men ideen satte sig alligevel fast. Der blev spekuleret, googlet og det er nu endt op med en beslutning og en bookning af 5 overnatninger lige her! En såkaldt "Djurspakke", som inkluderer en campingvogn + fortelt med plads til os alle, indgang til Djurs Sommerland, Kattegat-centret og Skandinavisk Dyrepark. Tilmed til rimelige penge, når man tænker på det er midt i skolernes ferie. Så i uge 29 drager vi simpelthen på ferie, lopperne og jeg! Yes we can!

Hverdagen har taget os i kravetøjet og slæw'er afsted med hele familien. Det er svært at hoppe af den karrusel, så jeg prøver at holde alle på hestene. Der er noget at se til hele tiden, men sådan må det være. Det kan mærkes på energi- og overskudskontoen; strikketøjet, bøgerne eller dynen er ikke det der ofres mest tid på p.t. Det er jo godt nok, at vi ikke render og keder os.. :-)

Der bliver dog strikket. Lidt, men godt. Kogle-tørklædet er støvet af og blev rørt i bededags-ferien. Trængte til lidt andet end den lille pigetrøje, men den er bestemt heller ikke glemt. Faktisk er der en uofficiel deadline på den til d. 20/5, hvor jeg skal på besøg hos modtageren og hendes mor... Mon ikke det nås!? Jeg tror det.

Onsdag venter der en, forhåbentlig, god strikke-relateret oplevelse. Tante Grøn byder indenfor til foredrag/workshop og vi er 4 der skal afsted.

Et lidt tamt, billedløst indlæg blev det til. Men så var der da liv her på kanalen til en forandring! :-)

3 kommentarer:

Helle : sagde ...

Ej hvor lyder det bare supert med den sommerferie. Vi har sommerhus ikke så langt der fra og det er et dejligt område. Rigtig rigtig god tur til jer, når vi når til den tid.

Tine sagde ...

Hvor lyder det da ualmindelig hyggeligt.
Sikke nogle spændende ting i skal opleve.
Jeg håber i får en rigtig dejlig ferie.

britt sagde ...

Camping er simpelthen noget så ideelt til børnefamilier. Og Djursland er et fantastisk sted med utroligt mange tilbud til børnefamilier. Sæt endelig en hel dag af i Skandinavisk dyrepark - gerne med madpakker. Både pga dyrene og pga en fantastisk legeplads.
:-) Britt