12. august 2007

UFO bliver til FO

Der dukker af og til glemte projekter op i kasser/kurve/poser rundt omkring på matriklen. Således denne top (hmm, syn's jeg kører temmelig meget rundt i toppe af den ene og den anden slags for tiden...), som så vidt jeg husker, blev smidt i skammekrogen sidste forår. Ikke fordi den som sådan fejlede noget, men fordi konen her - midt i strikkeriet - havde spildt kaffe på den!! Tsk-tsk, så kan man måske lære at lade være med at balancere med kaffekopper, strikketøj osv samtidig?!?
Men nu er den altså færdig; nyvasket og fri for kaffepletter..... :-)
Fakta er:
Design: "Ingelise - alt om håndarbejde" nr. 6/2005
Garn: 8/4 soft 100% bomuld (fra Bilka), fv. 760 mint/turkis
Forbrug: 196 g til str. XL
Pinde: Rundp. 2½ og 3, alm. p 3
Ændringer: minus
Hit eller skidt: Den er fin som hverdags-top; kunne muligvis fungere til efteråret med en skjorte eller langærmet t-shirt inde under også. Må afprøves.
I morgen rammer hverdagen os igen. Ferien er slut. Og endnu engang undres man over, hvor dælen de tre uger blev af!!?? Ligenu kunne jeg da sagtens snuppe tre mere... (og gerne uden børn en del af tiden...... ;-) ) Vi nåede en del, men der var også en del vi ikke nåede...
Ungerne starter godtnok først i skole igen på tirsdag, men der er afgang til SFO og børnehave i morgen. Mellemstebarnet skal simpelthen begynde i 1. klasse, så det er jo lidt stort. Jeg har fået lov at møde senere på tirsdag, så jeg kan følge hende. ( I øvrigt er det hende, som har "skudt" fotos af mig de sidste gange. Det kører bare for hende...hi-hi) Storesøster er jo en garvet skolegænger og skal starte i 3. klasse :-), så hun mente nu altså ikke, at det var nødvendigt at moren tog med.
Så hvis mine kolleger skal se en forholdsvis frisk medarbejder i øjnene i morgen tidlig, er det vist tiden til tandbørste og dyne fremfor tastatur og dagdrømmeri!

Ingen kommentarer: