6. april 2007

Glædelig påske!



Så blev min bolero færdig. Og en faktaboks kommer her:




Design: HP/ Lene Holme Samsøe

Garn: Capri fra Brugsen (faktisk lidt pinligt; fælt polyacryl, men virker til den her...hi-hi)
Forbrug: 428 gr. (strikket i dobbelt garn)
Pinde: Addi Turbo rundp. 8 (Fantastisk værktøj. Ikke sidste gang jeg køber dem)
Ændringer: Lidt kortere ærmer

Hit eller Skidt: Tror den bliver en ok lun trøje her i foråret. Købte samtidig med Addi pinden den her sjalsnål, som er temmelig svær at se på mit foto, men den er er af mørkbejdset træ. Passer godt til bolero'en syn's jeg.

Mens jeg ventede på posten havde jeg jo kastet mig over "Tern og stribe"-trøjen til Christian. Og med bolero'en vel af pindene, de sidste par afteners gode film og kaffe på kanden er ryggen nu stort set færdig. (Altså mig og fotos; det er jeg da ikke for god til. De bliver ofte for mørke. Har ellers brugt blitz og "indirekte belysning". Nå, men farverne er brun/råhvid til striber og tern. Mellemblå, marine og lyseblå til felterne, som skal være forskellige på alle stykker.) Den er sådan lige op og ned med tilsatte ærmer og virker lidt vid i det, men jeg har målt drengen og den ser nu ud til at komme til at passe ham.
Ellers nyder vi det dejlige påskevejr. Lige bortset fra blæsten, som dog igår hjalp mig igennem en ret stor del af vasketøjsbunken. Det var effektiv tørring! :-) Idag har min mor og hendes kæreste inviteret os og min søsters familie til sammenskuds-frokost i deres helt nye campingvogn, så det skal nok blive dejligt.


Ingen kommentarer: