1. juni 2009

Ahhhh

..sikke en dejlig pinse. Sol fra morgen til aften, få aftaler og en masse strik - og hækling! Lige til at holde til. Samtidig fik vi lidt fra hånden i haven også, så hvad mere kan man forlange af tre lange, varme fridage.

En lille babytrøje blev gjort færdig. Den er til min kollega, som lige straks går på barsel og derefter snart venter sig en dreng.
Faktaboks:
Design: Drops
Garn: Iris fra Grønhøj Garn, 55% bomuld, 45% acryl. Lysegrøn, fv. 6985.
Forbrug: 90 g. til str. 1-3 mdr. 4 knapper
Pinde: 3 + 4
Ændringer: ingen
Hit eller skidt: jeg synes da den er lige i øjet til en lille sommerbaby. Blød og skøn grøn.


Udover trøjen har jeg jo kastet mig over at hækle bølger. Dét er altså bare vanedannende. Helt meditativt sidder man der og hækler stribe efter stribe, bølge efter bølge. Da jeg ikke er så fandens skrap til det hækling, kan jeg ikke se tv samtidig, så det er bare udover stepperne uden at spekulere så meget. Kun lige tage kortvarigt stilling til næste stribes farve. Min hæklehaj af en mormor har godkendt udfaldet indtil videre :-D, så jeg kører på, og håber at kunne nå størrelse barnevognstæppe inden babyen kommer til verden. Tanken var, at kunne give både trøje og tæppe i barselsgave, men nu får vi se..
En lille, kort arbejdsuge venter forude... Torsdag er det Isager-aften Kulturmaskinen. Ses vi??

4 kommentarer:

Charlotte sagde ...

Hej fru Thorsted.

Jeg er ny på bloggen og faldt tilfældigt over din blog. Det er vel nok nogle skønne håndarbejder du har lavet.

Jeg strikker og hækler selv en del og du er velkommen forbi min blog, hvis du skulle få lyst.

Jeg vil i hvert tilfælde kigge her forbi igen:-)

Venlig hilsen
Charlotte

Ulla sagde ...

Du er vist godt på vej til at blive smittet af hæklebacillen. Vi ses selvfølgelig!

Jette sagde ...

Selvfølgelig ses vi torsdag, og hvor er det en sød trøje du har kreeret, og bølgerne kan man blive helt afhængige af, det er så dejligt afslappende.

Hygge-Strik sagde ...

Supersød lille babytrøje, jeg kan godt lide mønsteret, den grønne farve bliver god til den lille ny.