16. juni 2008

Brun babytrøje..

pindsvinetrøjen - kald den hvad du vil. Nu er den i hvert fald færdig! :-)
Faktaboks:
Design: Lene Holme Samsøe "Strik til de små, nr. 10"
Garn: "Løve" merceriseret bomuld
Forbrug: 127 gr. til str. ½ år samt 22 gr til huen. Derudover 6 stk. pindsvine-knapper.
Pinde: 2½ + 3. (rundp. + strømpep. + alm)
Ændringer: ingen
Hit eller skidt: Den er da klart et hit. Glæder mig til at give den væk til en lille tøs, som efter planen kommer til Verden om ca. 1 måned.


Så 4D-scanning hos søster og svoger igår. Fascinerende! Der var speak på dvd'en også; meget entusiastisk jordemor. ;-) Nu skal jeg altså også snart ha' fundet det helt rigtige projekt til min kommende niece. Der er bare så mange søde ting man falder over..hele tiden. Neij, se. Dén er da fin. Og neij, dén er sød. Dén kunne jeg jo også.. osv. Alle de her hæklede ting, som folk kreerer, er jeg mægtig imponeret af. Tror ikke jeg kunne. Men søde, dét er de altså!
Min egen sommerting i bomuld/bambus skrider også frem. Er lige straks færdig med ryggen. Det går glimrende med at finde strikketøjet frem foran alle de fodboldkampe der er lige p.t. Og ja, jeg kan rent faktisk godt li' at se fodbold. Også selvom DK ikke er med i denne omgang.

Den sidste børneaktivitet har netop fået ben at gå på. Ældstedatteren går til spejder og de har haft afslutning i dag. Så er der sommerpause... Dejligt. En måneds tid eller 2, hvor logistik/planlægningschefen (c'est moi) kan slappe lidt af! ;-) Inden vi igen skal til at ko-ordinere, organisere og generere gymnastik, kor, spejder og diverse børnefødselsdage og legeaftaler. Skal ikke forstås som om, jeg beklager mine aktive børn; det er kun dejligt, men ind i mellem går det hele da godt nok lige lidt for stærkt.

6 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Strikkecafé er på Badstuen, Odense hver torsdag kl 19. Det er ikke afgjort, om vi mødes i sommerferien. Store strikkeaften er første torsdag i måneden, hvor der er besøg af designere, gårdbutikker eller andet fiberrelateret. Det starter igen til sept.

Smid mig en email, hvis du vil på mailinglisten

Tineke sagde ...

Nej, sikke en sød trøje du har lavet der!

Tine sagde ...

Rigtig fint babysæt du har fået lavet der.
Kender godt, det der med at man kan se kommende projekter, lige meget hvor man ser hen:-)
Så er det man skal have en fast karakter og ikke gå igang med for meget af gangen.
Ikke at jeg har det, men måske du har?
:-))

Jette sagde ...

Alle de søde børnetrøjer du har lavet hvor er de flotte...

Marlene T. sagde ...

@Tineke; tak! Jeg synes også selv, at den er blevet rigtig nuttet.

@Tine; også tak. Nej fast karakter vil jeg godtnok ikke prale af. Uha alle de indkøb der ligger rundt omkring: den skal laves når den der er færdig osv. :-)

@Jette; jamen tak. Det er så sjovt, at lave de der små ting.

Anonym sagde ...

Hej
Det er bare en yndig lille babytrøje - man bliver så inspireret af alle jer der blogger - har selv lige begyndt.
Hilsen Alice
www.aliceras.blogspot.com