11. september 2008

Lille ting..

..stor virkning. - syn's jeg!

Har længe været sådan lidt "argh, den var ikke lige helt i skabet" omkring min grønne nettop. Den var altså bare for løs, for uformelig og for... ja - bare ikke god. Nå, tænke, tænke, tænke... Så slog det mig, at det jo er så trendy for tiden med toppe skåret under barmen. Mon ikke man kunne fixe et eller andet i den retning. For det den top trængte til, var jo lissom lidt facon. (når nu jeg ikke rigtig har nogen... facon altså! ;-) ) Idag skulle jeg så møde lidt senere på arbejde; sidder lige og ajourfører kalendere og så var den der: et helt, back to basics, snoet bånd da!! Så så man lige mig drøne ind på "lageret", hive garnet frem, klippe 3 lige lange stykker, binde fast i en stol, sno,sno, sno.....sno og sno: taa daaaah!

Se det var jo straks meget bedre, ikke? Så gør det pludselig ikke så meget, at den er løs ned om. Nu er det jo ikke så meget en sommertop, man har brug for mere, men den kan vel egentlig også køre ind i efteråret med en lang-ærmer under...


På mini-fronten sker der da også lidt. Er ikke nået så langt som ønsket; sidste week-end blev mestendels tilbragt på langs i kamp med en rigtig træls mave-virus.. Der var ikke den store lyst til at få rørt strikkepindene. Og da jeg endelig kom ud af dynen igen, var det andre ting (læs: vasketøj, rengøring osv.) der var først på listen.

Har været sådan lidt: hmm, skal det være en vest eller skal det være en trøje. Er blevet enig med mig selv om, at det bliver en trøje - denne gang. Nu har jeg jo opskriften (og den er jo super anvendelig) så kan næste mini udvikle sig til en vest. Og efter det, til en lille kjole. Mulighederne er der jo.... ;-)

6 kommentarer:

Tine sagde ...

Hvor er det da en god ide.
Jeg har nøjagtig det samme problem med min.
Jeg havde overvejet at sætte lidt elastik bagpå.

Godt med noget nyt arbejde, der kan blive til hvad man vil :-)

Mette H. sagde ...

Selvfølgelig. Det ser godt ud.

Jette sagde ...

Den er altså bare superflot, og god model, hvor kommer opskriften fra??

Marlene T. sagde ...

@Tine; jeg ved ikke om det er garnet der simpelthen er for "levende" eller om det bare er modellen. Men nu er jeg ihvertfald meget gladere for min!

@Mette; tak. :-)

@Jette; hvis du mener den til mig, så er den fra "ingelise". Se evt. linket til tidligere indlæg.. - Hvis det var den lille så er det en "mini" fra designclub.dk.

Gitte sagde ...

Utroligt som et lille bånd kan gøre en forskel ;-) Rigtig god idé.

Helle : sagde ...

Det er bare en super løsning !