2. september 2011

Velkommen September

jeg ønsker mig en go', gammeldags lun september. En rigtig sensommer. Mine morgener afslører godt nok, at efteråret er på vej. Den der duft... meeen jeg er nu altså ikke helt klar til at slippe sommeren endnu.

Denne dag var kun 57 minutter gammel, da vi for 11 år siden modtog en dårende dejlig baby. Vores mellemste, som i dag har fødselsdag. Hun blev selvfølgelig vækket i morges som sig hør og bør. Havde, sammen med sin far, selv bagt muffins, som hun stolt medbragte i skole til uddeling i klassen. Vi skal fejre hende i aften sammen med familien. En lille sammenkomst på omkring de 20 personer. Bliver hyggeligt. Hendes ønskeseddel spænder vidt. Fra en ny hue til en tur til Alaska. Hvad mon pakkerne indeholder senere??? ;-)

Jeg ser frem til weekenden efter den første uges kursus. Vi lærer en masse og der er af og til dømt overload i mit stakkels hovede, men det er jo ganske og aldeles brugbar viden jeg (og bl.a. Jette), får serveret, så der suges ind og skrives notater. Og strikkes/hækles i pauserne...

For snart længe siden, i januar, kom en anden dejlig baby til Verden. Han skulle jo selvfølgelig begaves med lidt hjemmestrik. Så jeg ledte lidt hist og her - og kom frem til denne her:
Fakta:
Design: Eget, men med kraftig inspiration herfra
Garn: Rasmillas yndlings.., fv. 61
Forbrug: Fik den ikke lige vejet, men vil skyde på ca. 40 gr. til en str. ½ år.
Pinde: 3
Ændringer: som sagt, eget "sammensurium". En falsk lille snoning, et kubemønster foran og en glat ryg, v-hals og så var den i vinkel.
Hit eller skidt: Har ikke set ham i den, men mor blev meget glad for gaven. Og personligt ville jeg jo elske at putte en lille gut i sådan en "herrevest" i miniformat! :-)

Jeg må videre med forberedelserne til gæstebud. En god fredag aften til Jer derude.

1 kommentar:

Hon Book Store sagde ...

Hey,My name is Pradana. Do you know or ever heard about Batik from Indonesia?
I'm from "The world's Batik city". Jogja city, Indonesia.
I'm sorry I don't know about Danish, so I'm writing with English.
Nice to meet you.

honbookstore.com