29. september 2011

Klassiske småtterier og lidt om Fanø

og lad mig sige med det samme, at det er altså ikke sidste gang jeg skal til festival på den skønne ø. Vi kunne så heller ikke have ønsket bedre vejr og rammer om vores ophold. Skal også tilstå, at jeg overhovedet ikke fik taget nogle fotos.... Kameraet lå rigtig godt herhjemme! ;-) Heldigvis er der overalt mange skønne stemningsfotos, så I ved nok hvad jeg taler om alligevel - formentlig.
Vi var 6 kvindemennesker i blandet alder afsted i et lækkert, lyst sommerhus i Rindby. Ingen af os havde valgt workshops, så dagene gik med hygge, strik, ture til knudepunkterne, mere strik, en masse snak og grin og bare totalt afslapning. Helt fantastisk. Det var virkelig balsam for sjælen - i hvertfald for min!:-)
Hilste på og så endnu flere kendte ansigter i menneskemængderne. Overalt strikkende, garnpushende kvinder. Sikke den lille ø var fyldt.

Fik jeg noget med hjem? Jah, lidt jo... Fine, små keramikblomsterknapper, som tilmed kan lette samvittigheden, idet de, som der står på bagsiden af kortet: "are giving employment to women in SouthAfrica". Der var så mange flotte, søde og sjove knapper hos damen (kan altså ikke lige huske hvad hendes biks hedder), så jeg blev helt vægelsindet og nøjedes med disse.
Faldt også totalt for en helt ny Else Schjellerup model i en lækker blå farve; vest med fletninger. Opskriften var, så vidt jeg kunne forstå, helt frisk fra fad. 7 ngl. kom med hjem til den.
Derudover hjembragte jeg 12 ngl. super fed lilla tweed garn fra knitalot.dk med det flotteste spil. Tænker at det skal bruges til en "Loppem"; en model jeg har været vild med længe, egentlig havde glemt, men som jeg fornyligt fandt frem til igen.Så alt i alt en dejlig tur vestpå!

Til småtterierne:
Et lille sæt til en længe ventet dreng. Lillebror til sønnekes bedste kammerat; han skulle selvfølgelig begaves med lidt lækkert. En dag i Middelfart hos Garniture fandt jeg noget sokkegarn, som var så lækkert at det ikke ku' "nøjes" med at være til strømper, men skulle blive til babytøj. 
Faktaboks:
Design: Trøje: EZ "baby surprise jacket", Hue & booteez: "Sock yarn one skein wonders"
Garn: "Cashsock" fra Gepard, 6% cashmere, 69% uld, 25% acryl., fv. 6009
Forbrug: 84 gr til hele sættet
Pinde: knit pro træ 3,75
Ændringer: -
Hit eller skidt: Hit, helt klart. Har kredset om BSJ siden jeg så den og det er jo altså lidt en åbenbaring, hvis man kan sige det om et stykke babystrik. Det ligner absolut intet, når man strikker, men puff, så er den der bare - trøjen. :-) Og skal strikke noget mere til babyer i det cashsock; det er for lækkert.







3 kommentarer:

Helle : sagde ...

Skønne knapper ! og et virkelig bedårende sæt drengetøj, tror modtageren bliver vild glad.

Tine sagde ...

Sikke nogle dejlige ting du har fået med hjem!
Hyggeligt at møde dig :-)

Gepard Cashsock har jeg også strikket i. Det er super dejligt!
Jeg strikkede et halstørklæde, syntes også det er for lækkert til strømper ;-)

Jette sagde ...

Hvor er det bare sødt det babysæt, og så lækkert garn kan jeg forstå.
Og fine indkøb fra Fanø, lyder som en god tur. Og den vest skal jeg da kigge nærmere på når jeg kommer til Frederica.