5. april 2012

Galleri 2012

Efter en noget sørgelig blog-statistik for i år (læs: absolut ingen, som i nada, indlæg....) fik jeg endelig lavet et flickr-badge for strik i 2012. Desværre har jeg ikke fået taget fotos af alt jeg har nørklet indtil nu, så disse ting må man forestille sig. ;-) Det er en del i småtingsafd.; babyveste, små sokker, børnehuer osv.
Men kan da vise lidt, som er blevet mig selv til del..


Min onkel fyldte 50 og jeg måtte jo have lidt nyt til kom-sammen :-) Så en "Cecilia" kom på pindene og var færdig i løbet af en uge. Jeg fandt en superflot camel-farvet kidmohair hos Garnudsalg, så den har kostet under 100,- og der er brugt sølle 75 gr. garn! Det var en sjov bluse at lave; den er skøn at bære - det er virkelig et stykke feminin strik.
(update: nu også foto med "fyld")


Så var der en slags poncho med ærmer, som i Strikkemagasinet ikke rigtig sagde mig noget. Da jeg så bl.a. denne her, var jeg solgt og måtte lave noget tilsvarende. Til en gang onsdags-strik i "klubben" fandt jeg koks-grå New Zealandsk og noget  lys sandfarvet kidmohair - ikke lige umiddelbart en farve-kombo jeg kunne forestille mig ende lykkeligt, men ikke desto mindre: Jeg elsker denne her... Der er gået ca. 200 gr af den grå og ca. 100 gr mohair til. Jeg duer ikke til en hel masse varm, fuzzyness op til halsen, så den blev uden rullekrave. Man kan jo snildt slynge et tørklæde om, hvis det alligevel er påkrævet med lidt halsvarme.

En gammel forelskelse er "Løvfald" nederdelen fra Annette D. Den fik i januar pludselig en slags rennæssance i onsdags-klubben, hvor indtil flere gik i gang med den. Jeg havde til et foredrag med fruen selv set hende i en blå/grøn udgave, som var afsindig smuk, derfor skulle min være derhenad. Der er nok lige lovlig meget solskin på mit foto, men den er i en masse blå/grønne/lilla nuancer. Jeg bestilte en hj.lavet garnpakke fra Holst, hvor jeg jo kunne få farverne i de ønskede mængder. Tidligere har jeg købt nogle farvekort herfra og jeg valgte mig 13 farver, som jeg syntes kunne være flotte. Jeg har brugt 250 gr. supersoft til den; str. L. Var rigtig sjov at strikke; det der med at vælge farve til næste stribe og se hele farveladen udfolde sig. Jeg indrømmer, at jeg godt nok var noget i tvivl om jeg nu også kunne begå mig i en strikket nederdel. Om det var liiiiige "mormor-agtigt" nok, men med det rette tilbehør er den nu egentlig meget smart. Også på en lille, bredbaget model som mig... ;-)

Det var nogle af de lune projekter fra årets første måneder. Jeg trænger til noget forårs-sommerstrik, men der er altså stadig igangværende ting, som dælme skal være færdige først.

Ønsker alle en fortsat rigtig god - forhåbentlig lun og solrig påske!!







2 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Virklig fine ting du har fået strikket til dig selv.;-))

Kirsten Amstrup sagde ...

Det var da morsomt, at du slet ikke har blogget i år, og så pludselig åbenbarer tre skønne modeller.
Hvor er din Cecilie blevet dejlig - skønt, skøn bluse. Har du mod på at vise et billede af den med dig selv indeni? Jeg spørger, fordi jeg godt kunne overveje at lave en til mig selv, men måske tror at jeg har for stor barm til den. Det vil jeg bedre kunne bedømme, hvis jeg så en med den på.

Det er en skøn poncho - du har vist ret i, at Lene HS laver rigtig gode ting.

Din nederdel ser også flot ud - du skriver du er en lille bredbaget model - så kunne jeg måske også gå i den - det vil jeg lige overveje, for jeg synes den er så flot.

Tak for dit indlæg.